۲۶ بهمن ۱۳۹۴

تبلیغات چیست؟

ساده‌ترین‌ تعریف‌ از تبلیغات از دکتر دانیل‌ استاریچ‌ ارایه‌ شده‌ است‌ وی‌ معتقد است:
آگهی نمایشی‌ است‌ که‌ به‌ وسیله‌ یک‌ شخص‌ یا یک‌ مؤ‌سسه‌ معین‌ انتشار می‌یابد و هدف‌ آن‌ نفوذ در عقاید و عمل‌ مردم‌ است‌.
مفهوم تبلیغات بطور عجیبی با بازاریابی آمیخته است. تبلیغات جزئی از فرآیند بازاریابی یک محصول و یا خدمت بشمار می رود. به بیان ساده تر می توان گفت تبلیغات یعنی رساندن یک پیام در مورد محصول و یا یک خدمت از طریق رسانه های مختلف برای متقاعد کردن مخاطبان بالقوه برای خرید آن محصول و یا خدمت.

تبلیغات اینترنتی رایگان جابیلو
ارکان یا چهار رکن اصلی تبلیغات:
1-گوینده و نویسنده پیام کیست ؟ ( پیام رسان )
2- چه میگوید و چه مینویسد ؟ (‌پیام )
3- چه وسیله ای برای گفتن و نوشتن به کار می برد؟  (‌وسیله ارتباطی )
4- برای چه کسانی می گوید و می نویسد؟ و تاثیر این گفتن و نوشتن چیست؟ ( پیام گیران )

در تبلیغات معمولاً اهداف متفاوتی دنبال می شود که در زیر به بخشی از آنها اشاره می کنیم:
آگاهی مشتریان در مورد محصولات و یا خدمات جدید
آگاه کردن مشتریان از طرز کار و یا قیمت جدید یک محصول
ایجاد تصویری روشن و قدرتمند از کسب و کار
ترغیب مشتریان به خرید محصول
تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید فوری محصول و یا خدمت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر